I dress to kill, and I cook the same way

Hej vänner.
 
 
Att jag är dålig på matlagning är allmänt känt bland min familj och mina vänner. Jag är verkligen hopplös på detta område. Men, idag blev jag sugen på bröd och vi hade inget hemma så jag tänkte att jag skulle baka ett eget! Mums, nygräddat bröd, finns ju inget godare. Well... vill ni se hur det blev?
 
Här har vi då mitt så kallade bröd... Vill ni ha receptet? Inte? Helt säkert? Haha...
 
 
Känns inte helt förvånande att jag fick denna skylt att hänga i köket av mamma:
 
 
Puss!
 
Allmänt | baka, bröd, i kiss better than i cook | |
#1 - - Emmy:

Jag är heller inte så duktig på att baka och laga mat, tur det finns konserver och så vidare hihi. :-)

#2 - - Therese Johansson:

Ser härligt krispigt ut ju! ;)
Skylten var ju jättehärlig :D

#3 - - Thea:

Haha, påminner om en lektion jag hade i hemkunskap, då blev mina bröd typ sådär. Sjukt nog blev de goda ändå, men de såg verkligen sjukt äckliga ut.

Å andra sidan, övning ger färdighet! Bröd är ju inte heller det enklaste du kan laga. Själv hittar jag gärna recept i exempelvis Buffé, har bl.a. ett fantastiskt recept på hemmagjorda laxburgare därifrån. Superenkelt och supergott! :)

sv; Visst? Är supernöjd! :)

Svar: Har märkt att bröd kräver en viss finess, som jag tyvärr i dagsläget saknar haha. Får prova fler gånger (på full mage så jag inte är superhungrig om det inte resulterar i ett ätbart bröd ;D ) Åh laxburgare låter ju supergott! Ska genast googla och se om jag hittar, tack för tipset :D
LaughingLouise

Upp