MUS - Smog ögonskugga

Hej vänner!
 
 
Jag fick en kommentar och lite frågor angående Make Up Stores ögonskugga "Smog" och tänkte därför visa er hur jag använder den. Tyvärr syns det inte supertydligt på bilden men med hjälp av pilarna så tror jag att vi ska reda ut det :)
 
Om vi börjar överst så brukar jag skugga lite vid tinningarna och uppe vid pannan så att det inte ska bli så platt och trist som det lätt kan bli om man bara har en färg i ansiktet. Lite solkysst look har jag i åtanke när jag gör detta. Sen brukar jag markera undersidan av ögonbrynen med en ögonbrynspenna och suddar sedan uppåt med Smog-ögonskuggan. Här får jag använda mycket produkt jämfört med till exempel pannan. Om ni sedan tittar noga bakom ögonfransarna så ser ni att jag har skuggat lite vid globlinjen för att skapa ett djup där. Vidare så har jag skuggat vid näsan för att skapa konturer och även under kindbenen för att skapa lite djup och nivåer i ansiktet om detta låter vettigt haha, lite svårt att förklara. 
 
 
Hoppas detta hjälpte till att förklara hur jag använder skuggan Smog från Make up store!
 
 
Puss!
Allmänt | contour, make up store, musik, smink, smog | |
#1 - - Anonym:

Jättefin blus och cardigan/ kofta över, vart har du köpt dessa :)

Svar: Tack :D Den är köpt på Gekås i Ullared haha!
LaughingLouise

Upp