Mössa till hund

Hej på er!
 
 
Nu börjar det verkligen bli kallt ute, vi har bara 4 grader här idag brr. Har man då en liten frusen pudel-tjej så får man fixa fram lite kläder så hon slipper frysa. Tänkte därför tipsa er idag om en mössa jag gjorde till henne för ett litet tag sedan:
 
 
Hahaha, lite fulsöt mössa I know, men sålänge den är varm så!
 
 
Ta ett mönster som passar någorlunda i storlek (jag fick ta ett mönster till bebisar). När ni sedan stickat så långt så ni ska göra öronlapparna så avmaskar ni en bit så öronen kommer igenom. Sen plockar ni upp maskorna igen och stickar färdigt den som vanligt! Sen på Nellies mössa har jag satt ett flätat band under hakan och jag funderar på att göra flätor som hänger från öronlapparna, vad tror ni om det?
 
 
Puss!
Allmänt | hundkläder, hundmössa, mössa till hund, sticka till hund | |
#1 - - mot plus:

men så fin!! =) Ha en fin kväll! =)

#2 - - Mimmi :

Nämen gud så söt och fin bild!! :)

#3 - - Jeanette - Livet i London:

Åh så söt! :)

#4 - - Emiza:

söt

#5 - - Janie:

HAHA NEJ VAD SÖT JAG DÖR

#6 - - Ida:

Haha jösses vad söt!

#7 - - kmstyle:

såå gulligt! :)

Upp