Simple but good

Hej på er!
 
Nu var det åter igen evigheter sedan jag skrev här men så fick jag ett himla sug efter att skriva några rader så det fick bli så. Sen sist har livet flytit på som vanligt, mycket jobb och för mycket shopping (hehe) men har givetvis hunnit med att träffa vänner och familj så det är skönt! En del trista saker med som att jag fått ett hjärtfel som ska kollas upp och som förstörde lite planer för mig men sånt är livet. Upp och ner. Det viktiga är att man ser det som är viktigt och det som får en att må bra, då kommer man långt!
 
Sen nyår har jag också varit vegeterian och trivts så otroligt bra med det! Redan när vi skaffade Nellie så kände jag att det kändes så fel i hjärtat att gosa i soffan med ett djur och sen finns det andra djur som får vara med om riktigt fruktansvärda saker på grund av oss människor. Men alla gör såklart som dom själva vill och både Elliot och Nellie äter kött och det bryr jag mig inte alls på, men för mig känns det helt rätt att avstå från kött. 
 
 Då mina matlagningskunskaper är aningen bristande så älskar jag mat som går snabbt och enkelt! Jag brukar ta det jag hittar i kylskåpet (t.ex. bönor, broccoli, svamp, morrötter) sen låter man det koka så smått i havregrädde, soya, grönsaksbuljong, salt och peppar - klart! 
 
Har förresten fått hem lite paket idag och jag tror det kommer två till imorgon, så kika in här i dagarna om ni är nyfikna på vad det är för något :)
 
Nu blev allt himla random (haha) men så är livet ibland, vi hörs mina vänner.
 
 
Allmänt | |
#1 - - Veronica Wallgren:

Gott! :)

Upp